سایز متن   /

توماس هالدن‌وانگ، رئیس اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان، در نشست خبری مشترکی با نانسی فیشر، وزیر کشور، در برلین، ضمن ارائه گزارش سالانه این نهاد برای سال ۲۰۲۳، از افزایش نگران‌کننده تعداد اعضای گروه تروریستی پ.ک.ک و افراد دارای گرایش‌های راست افراطی در این کشور خبر داد.

هالدن‌وانگ با اشاره به اینکه پ.ک.ک همچنان در صدر فهرست گروه‌های افراطی خارجی فعال در آلمان قرار دارد، اظهار داشت: “شاهد افزایش اعضای این گروه تروریستی هستیم. در حالی که سال گذشته تعداد آنها ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر بود، این رقم در حال حاضر به ۱۵ هزار نفر رسیده است.”

رئیس اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان همچنین از جمع‌آوری سالانه میلیون‌ها یورو کمک مالی توسط حامیان پ.ک.ک در این کشور خبر داد.

هالدن‌وانگ در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش تعداد افراد دارای گرایش‌های راست افراطی در آلمان اشاره کرد و گفت: “در سال ۲۰۲۲، ۳۸ هزار و ۸۰۰ نفر در این دسته جای می‌گرفتند. این رقم در سال گذشته به ۴۰ هزار و ۶۰۰ نفر افزایش یافته که از این میان، ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر دارای تمایلات خشونت‌آمیز هستند.”

نانسی فیشر، وزیر کشور آلمان نیز در این نشست ضمن تاکید بر غیرقانونی بودن فعالیت‌های پ.ک.ک در این کشور، اظهار داشت: “پ.ک.ک از سال ۱۹۹۳ در آلمان ممنوع الفعالیت بوده و از سال ۲۰۰۲ نیز به طور رسمی در لیست سازمان‌های تروریستی قرار گرفته است.”

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی