سایز متن   /

پ.ک.ک در اقدامی تاسف‌بار، ۱۲ دختر و پسر نوجوان کرد را ربوده و با انتشار تصاویری از آنها در رسانه‌های خود، مدعی شده که این کودکان به طور داوطلبانه برای پیوستن به این گروه به کوه رفته‌اند.

رسانه‌های وابسته به پ.ک.ک با انتشار تصاویری از این کودکان، خبر پیوستن آنها به این گروه را منتشر کردند. در این تصاویر، کودکان ربوده شده با در دست داشتن عکس عبدالله اوجلان، سرکرده دربند پ.ک.ک، شعارهایی در حمایت از او سر داده‌اند.

استخدام اجباری کودکان توسط پ.ک.ک

پ.ک.ک سابقه طولانی در سوء استفاده از کودکان و به کارگیری اجباری آنها در جنگ دارد. این گروه برای تامین نیروهای خود به فریب و ربودن کودکان کرد متکی بوده و این موضوع بارها توسط سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق کودک به شدت محکوم شده است.

پ.ک.ک که به حق می‌توان آن را “گروه قاتل کودک” نامید، با فریب و ربودن کودکان، آنها را مسلح کرده و به میدان‌های جنگ می‌فرستد. بسیاری از این کودکان در درگیری‌ها کشته یا زخمی می‌شوند و پ.ک.ک با سوء استفاده از احساسات آنها، آنها را به عنوان “فداییان عبداله اوجالان” معرفی می‌کند.

ربوده شدن کودکان توسط “جوانان شورشگر”

پ.ک.ک از طریق گروه “جوانان شورشگر” که زیر چتر ی.پ.گ در سوریه فعالیت می‌کند، اقدام به ربودن کودکان می‌کند. این گروه با انتشار تصاویری از دختران و پسران جوان کرد در رسانه‌های خود، سعی در فریب آنها برای پیوستن به صفوف خود دارد. پ.ک.ک با این کار می‌خواهد چهره سیاه خود را پنهان کند و مردم کرد، به ویژه جوانان را فریب دهد.

تداوم جنایات پ.ک.ک

ربوده شدن این ۱۲ کودک کرد، بار دیگر نشان دهنده جنایات هولناک پ.ک.ک علیه کودکان است. ضروری است که جامعه جهانی و سازمان‌های مدافع حقوق بشر برای آزادی این کودکان و متوقف کردن اقدامات وحشیانه پ.ک.ک اقدام فوری انجام دهند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی