سایز متن   /

دولت باغچه‌لی، رهبر حزب حرکت ملی (MHP)، در سخنرانی خود در نشست فراکسیون حزبش در مجلس ترکیه، بار دیگر مواضع خود علیه عبداله اوجالان، رهبر گروه کارگران کردستان (PKK)، را تکرار کرد. باغچه‌لی از اوجالان خواست که پ.ک.ک را منحل کند و گفت: «اوجالان باید تروریسم را به پایان برساند و انحلال گروه خود را یک‌جانبه اعلام کند.»

این در حالی است که اوجالان از سال‌ها پیش در زندان امرالی تحت نظارت کامل دولت ترکیه قرار دارد و بنا به ادعای پ.ک.ک، از ۴۳ ماه گذشته تاکنون هیچ ارتباطی با او نداشته است. با این حال، گفته می‌شود اوجالان همچنان با سازمان اطلاعات ترکیه (میت) در ارتباط است.

باغچه‌لی همچنین با تأکید بر اینکه دولت ترکیه هرگز با پ.ک.ک یا هیچ گروه مسلح دیگری مذاکره نخواهد کرد، اظهار داشت: «هیچ‌کس نباید انتظار داشته باشد که دولت ترکیه وارد مذاکره با تروریست‌ها شود. راهکارهای نظامی و امنیتی همچنان در دستور کار خواهد بود.»

وی افزود: «حکاری، ادیرنه، ازمیر و شرناخ همه بخشی از خاک ما هستند. زمان همبستگی و اتحاد ملی فرا رسیده است. قلب ما برای همه ملت ترکیه جا دارد.»

لازم به ذکر است که در گذشته نیز دولت باغچه‌لی یک بار در پارلمان با احمد ترک دست داده بود، که این اقدام با واکنش شدید اوجالان مواجه شد. اوجالان در آن زمان گفته بود: «کسی که هویت شما را قبول ندارد، چگونه می‌تواند با شما دست بدهد؟»

دولت باغچه‌لی یکی از دشمنان سرسخت پ.ک.ک است و پیش‌تر نیز مخالفت شدید خود را با مذاکرات بین سازمان اطلاعات ترکیه (میت) و اوجالان اعلام کرده بود.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی