سایز متن   /

قصه دراز آلمان و پ‌ک‌ک

به گزار کوردپاریز به نقل از روزنامه حریت، فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان در جریان مصاحبه ای که در توییتر منتشر شد، عنوان کرد: هیچ شکی نیست که پ‌ک‌ک، ترکیه را تهدید می کند و به دنبال انجام اقدامات خشونت آمیز در این کشور است.

برلین در حال ارسال تسلیحات برای کردها در شمال عراق است اما آنگلا مرکل صدراعظم آلمان حمایت از پ ک ک را رد کرد که در فهرست سازمانهای تروریستی توسط ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا قرار دارد.

اما ووبکر کائودر، رهبر حزب دموکرات مسیحی مرکل در پارلمان آلمان به اشپیگل آنلاین گفت: من از مشکلی که آنکارا با پ ک ک دارد، مطلع هستم اما نشستن و مشاهده تصرف قلمرو و مناطق مهم توسط داعش بدون انجام اقدامی نمی تواند راه حل باشد.

وی ادامه داد: من حمایت از سایر گروه ها را انکار نمی کنم اما این حمایت ها باید برای ترکیه باشد نه برخلاف و ضد آن و همین امر شامل حمایت از پ ک ک نیز می شود.

شایان ذکر است که آلمان از مهمترین مخالفان پ‌ک‌ک در اروپا مطرح است و آنهم بخاطر روابط حسنه‌یی است که با ترکیه دارد. اما این تنها روی ظاهر قضیه است، چراکه آلمان هم بسان دیگر کشورهای غربی، مدام از رفتار دوگانه در این خصوص بهره جسته است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی