سایز متن   /

به گزارش  کوردپاریز به نقل رسانه‌های پ‌ک‌ک، دمهات عگید، سخنگوی این گروه در پاسخ به اظهارات اخیر مسئولین حزب دموکرات کردستان (KDP) در خصوص تخلیه قندیل از نیروهای پ‌ک‌ک عنوان کرد: ما در اقلیم کردستان عراق مسافر نیستیم که بخواهیم آن جا را ترک کنیم. موقعیت پ‌ک‌ک در اقلیم کردستان عراق یک موقعیت دائمی در این منطقه است و پ‌ک‌ک یک بخشی از قدرت در اقلیم کردستان به شمار می‌آید. نیروهای وابسته به ما در حال حاضر در اقلیم کردستان عراق یک موضع مقتدر به دست آورده‌اند و به تقویت مواضع خود در این منطقه و دیگر مناطق ادامه خواهند داد.

وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: پ.ک.ک در خصوص کردستان سوریه از این مسئله تبعیت می کند که کردستان سوریه سرنوشت خود را باید تعیین کند. با توجه به تجربیاتی که در اقلیم کردستان عراق داشتیم معتقد هستیم که به وجود آمدن قدرتی دیگر در کردستان سوریه به پیروزی‌های کردها در این منطقه آسیب خواهد زد.

لازم به ذکر است چند روز پیش مسرور بارزانی رئیس سرویس اطلاعاتی حزب دموکرات کردستان عراق گفته بود که پ‌ک‌ک و دیگر زیرشاخه‌هایش باید خاک عراق را ترک کنند. واکنش تند و صریح پ‌ک‌ک به این موضوع، به نوعی اعلام موجودیت دوباره‌ی این گروه در مقابل حکومت اقلیم و به ویژه حزب دموکرات کردستان عراق بود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی