سایز متن   /

فرماندهی انتظامی مریوان در هشدار به کاربران گوشی‌های هوشمند همراه گفته: متاسفانه برخی از رفتارهای درون شبکه های اجتماعی باعث و بانی ایجاد انزوا و افسردگی و همچنین از بین بردن حریم خصوصی خانواده ها می گردد.

کوردپاریز/ سرهنگ حبیب الله پرویزی اظهار داشت : ترویج مسایل ضد فرهنگی، اتلاف وقت، فریب و کلاهبرداری از کاربران، نشر اکاذیب از جمله برخی از پیامدهای منفی شبکه های اجتماعی است و بر این اساس نیز استفاده از تلفن های هوشمند باید آگاهانه و با داشتن علم آن باشد.

پرویزی با تاکید بر این نکته که امروزه هیچ لایه پنهانی در شبکه های اجتماعی نیست عنوان کرد : به منظور حفظ امنیت کاربران و همچنین جلوگیری از سوءاستفاده سودجویان بیانیه ای برای بالابردن امنیت انها وجود دارد که امید است با رعایت این نکات که از سوی پلیس فتا انتشار داده شده است رعایت گردد.

وی با اشاره به این نکته که خانواده ها می بایستی در امر استفاده فرزندان خود از اینترنت زمانی را صرف آموزش رفتار صحیح در فضای مجازی نمایند تصریح کرد : اگر والدین در امر آگاهی بخشی به فرزندان خود در مورد رفتارهای صحیح کار در فضاهای مجازی را انجام ندهند فرزندان آنها به احتمال زیاد دچار تخلف های خواسته یا ناخواسته ای می شوند که برای بنیان خانواده ها مضر است.

وی همچنین توصیه های مهم پلیس فتا در خصوص استفاده از وسایل الکترونیکی را این گونه بر شمرد :

  • زمانی را صرف آموزش رفتار صحیح در فضای مجازی برای فرزندانتان کنید.
  • کارت های اعتباری خود را برای جلوگیری از هرگونه پرداخت های ناشناس چک کنید.
  • رمزهای عبور را در اختیار دوستان و یا خانواده خود قرار ندهید و همچنین روی کارت ها به هیچ عنوان نچسپانید یا در جلد کیف کارت قرار ندهید و کارت خود را برای دریافت پول حتی به دوستان و یا آشنایان خود ندهید چون امکان فعال سازی و و تغییر رمز دوم کارت توسط آن ها متصور است.
  • از جاهای عمومی مانند کافی نت با امکانات دارای اینترنت رایگان ارائه می دهند وارد اینترنت بانک خود نشوید.
  • هرگز به پیام ها و یا پست های تهدید آمیز پاسخ ندهید.
  • هرگز اطلاعات شخصی خود از جمله ، آدرس، شماره تلفن، نام مدرسه و یا محل آن را فاش نکنید.
  • در هنگام مکالمه در شبکه های اجتماعی از نام مستعار استفاده کنید و نیز هرگز با کسی که در اتاق گفت و گو آشنا شده اید ملاقات نکنید.
  • ۸- اگر با پیام تهدید آمیز یا هرگونه پیام هایی حاوی مطالب خارج از عرف مواجه شدید با وب سایت پلیس فتا با نشانیcyberpolic.ir مکاتبه کنید.
  • ۹- رمز عبور خود را تا می توانید به صورت ایمن ایجاد کنید و از رمز عبورهایی که به صورت لمسی ایجاد می شود جدا خودداری نمائید چراکه این رمز عبورها به راحتی قابل شناسایی اند و هنوز هم امنیت قفل های رمزی بیشتر می باشد.
  • برنامه های امنیتی نظیر آنتی ویروس ها و فایروال ها و همچنین برنامه های کاربردی خود را همواره و به روز نگه دارید در عین حال اقداماتی نظیر پاک نمودن کش مرورگر خو و همچنین داده های ذخیره شده مانند کلمه عبور می تواند ایده خوبی برای برقراری امنیت تبلت و گوشی های هوشمند باشد.
  • به هنگام استفاده از اکانت ایمیل خود با تبلت و … بسیار هوشیار باشید و به هیچ عنوان با این وسایل اطلاعات محرمانه خود را رد و بدل نکنید و سعی کنید برای این کار از یک کامپیوتر مطمئن استفاده کنید.

منبع: زریوار خبر

 

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی